Driftsmeldinger

  • Forlenget rettetid som følge av uvær i en rekke fylker
    2017-08-16 09:39:48

    Som følge av mye lyn og torden den siste tiden og påfølgende økning i antall feil i telenettet har Telenor meldt om forlenget rettetid på DSL-linjer.
    Vi påpeker at rettetiden kommer i tillegg til eksisterende rettetid som er innen utgangen av neste virkedag.

    Fylke | Antall døgn forlenget | Forventet normalisering uke
    Aust-Agder | +8 | Uke 36 |
    Sogn og Fjordane | 0 | Normalisert |
    Rogaland | +3 | Uke 33 |
    Hedmark | +3 | Uke 34 |
    Oppland | +3 | Uke 34 |
    Sør-Trøndelag | +4 | Uke 33 |
    Østfold | +4 | Uke 34 |
    Akershus | +3 | Uke 35 |
    Buskerud | +2 | Uke 34 |
    Vestfold | +1 | Uke 34 |
    Telemark | +2 | Uke 33 |


    MERK:
    - Kunder som alt har kjøpt prioritert feilretting vil håndteres først (det er dessverre ikke mulig å kjøpe dette produktet mens avvikssituasjonen er pågående).
    - Kunder i de berørte områdene bes derfor vurdere en kriseplan dersom estimert rettetid ikke er akseptabel (det er ikke mulig å betale seg frem i køen).

  • Kunder på Geilo berørt av fellesfeil
    2017-08-08 12:26:50

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 14:15.

    Tidligere kunder av operatøren DataGuard opplever nå problemer i og rundt Geilo.
    Feilretting pågår.

  • Problemer med Dataguard DHCP server
    2017-08-03 14:58:24

    OPPDATERING:
    Feil utbedret 16:15

    Vi opplever for tiden problemer med en DHCP server i nettet.
    Dette vil desverre foråsake driftsavbrudd for enkelte tidligere Dataguard kunder.

    Teknikker jobber med saken.

  • E-post problemer Dataguard
    2017-07-21 09:52:51

    Vi har igjen desverre problemer med deler av Dataguard sin e-posttjeneste, og det ramme både mail ut og mail inn.

    Teknikkere er på saken.

  • Midlertidlig løsning på Dataguard smtp problem
    2017-07-17 09:11:34

    Vi opplever desverre fortsatt feil når det gjelder sending gjennom smtp.dataguard.no

    En midlertidig løsning på dette er å endre utgående e-postserver(E-posttjener) ifra smtp.dataguard.no til zoidberg.dataguard.no

    Da skal man igjen få sendt e-post som normalt, til vi får en endelig løsning på problemet.

  • Telefonbrudd på sentralbord
    2017-07-14 17:03:26

    OPPDATERING:
    Vi har desverre hatt litt trøbbel med telefonsentralen vår i dag(mandag) tidllig.
    Problemet er nå løst, kl 8:32.




    Rundt klokken 17:40 gikk telefonsentralen vår ned. Vi vil sjekke opp dette med vår driftsavdeling.
    Vi vil også sjekke loggene våre om det var noen som prøvde å ta kontakt med oss ifra 17:40 til 18:00.

    Vi beklager hvis noen prøvde å få tak i oss i dette tidsrommet.

  • Problemer med tjenestene epostleser.no og smtp.dataguard.no
    2017-07-13 10:57:49

    OPPDATERING:
    Enkelte kunder på plattformen epostleser.no og brukere av DataGuard sin smtp-server (smtp.dataguard.no) opplever også i dag problemer. Feilen rammer ikke alle kunder av tjenesten, men like fullt er det et sørre antall berørte kunder. Feilsøk pågår og mer informasjon kommer


    OPPDATERING:
    Problemer med mailserver skal nå være løst, og ting skal være tilbake som normalt.
    Ta kontakt om det fortsatt oppleves vanskligheter.

    OPPDATERING:
    Feilsøk pågår fremdeles. Feilen rammer i tillegg brukere av smtp.dataguard.no.

    OPPDATERING:
    Samme feil har gjenoppstått få minutter etter at feilen var antatt utbedret. Teknikere er naturlig nok allerede i gang med videre feilsøk og utbedring.

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 13:52. Alle berørte kunder skal nå ha tilgang til epostleser.no som normalt igjen.

    Tidligere kunder av DataGuard opplever for tiden problemer med innlogging på tjenesten epostleser.no.
    Feilsøk pågår og vi vil komme med mer informasjon så raskt teknikerene våre har en oppdatering i saken.

  • Problemer med e-postservere
    2017-07-12 14:02:39

    OPPDATERING:
    Serverene er igjen i normal drift og all e-post skal nå gå som normalt. E-post sendt i perioden serverene var nede vil ha køet seg hos avsender og vil komme løpende etter hvert som disse køene tømmes. Dessverre har vi ingen kontroll eller påvirkningsmulighet på når køene tømmes, så det kan enda gå noen timer før all e-post er kommer frem til mottaker.

    Vi beklager de problemer denne nedetiden og medfølgende forsinkelser skaper for våre kunder.


    Vi opplever for tiden problemer med pop.powertech.no og imap.powertech.no. Dette medfører at kunder som henter mail via disse serverene ikke får inn ny mail.
    Feilsøk pågår og vi håper å ha tjenesten i drift igjen om kun kort tid. Ingen berørte kunder skal miste mail i prosessen, men mail vil naturlig nok
    bli noe forsinket.

  • Problemer med å aksessere MRTG-graf.
    2017-06-28 07:09:13

    I forbindelse med en nødvendig sikkerhetsoppdatering har dessverre flere kunder fått problemer med å lese av grafene (MRTG) som viser bruk på linjene deres.
    Vi ber berørte kunder kontakte kundesenteret pr. e-post eller telefon for å få etablert ny tilgang til grafene. Vi oppgraderer samtidig kundene til et nytt
    og bedre graf-system. Vi beklager de problemer dette medfører for berørte kunder.

  • Varsel om omlegging av webhotell natt til torsdag 22. juni
    2017-06-13 12:47:05

    Vi flytter kundewebhotell over til ny webserver.
    I den forbindelse vil mye av programvaren få ny versjon.
    Under listes de største versjonsendringene:
    * Apache 2.2 til 2.4
    * PHP 5.3 til 7
    * Perl 5.14 til 5.22

    Flyttingen vil finne sted natt til torsdag 22. juni.
    Noen få pakker vil kunne gå tapt under flyttingen, og aktive sesjoner mot gammel server vil bli avbrutt.
    Kontakt support@powertech.no om du har noen spørsmål.

    Varighet : 1-2 sekunder i tidsrommet
    Start tid: 22. juni kl 00:01
    Stopp tid: 22. juni kl 02:00
    Jobb id : 760268

Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00

Driftsmeldinger