Driftsmeldinger

  • Varsel om omlegging av webhotell natt til torsdag 22. juni
    2017-06-13 12:47:05

    Vi flytter kundewebhotell over til ny webserver.
    I den forbindelse vil mye av programvaren få ny versjon.
    Under listes de største versjonsendringene:
    * Apache 2.2 til 2.4
    * PHP 5.3 til 7
    * Perl 5.14 til 5.22

    Flyttingen vil finne sted natt til torsdag 22. juni.
    Noen få pakker vil kunne gå tapt under flyttingen, og aktive sesjoner mot gammel server vil bli avbrutt.
    Kontakt support@powertech.no om du har noen spørsmål.

    Varighet : 1-2 sekunder i tidsrommet
    Start tid: 22. juni kl 00:01
    Stopp tid: 22. juni kl 02:00
    Jobb id : 760268

  • Fellesfeil i Drøbak
    2017-04-23 23:39:37

    Vi opplever problemer som skaper brudd for kunder i området rundt Drøbak.
    Feilsøk og feilretting pågår.

    Oppdatering:
    Feilen er løst og kunder skal være tilbake på nett.

  • Fellesfeil berører enkelte kunder ved Frogner (Oslo), Storo/Nydalen og Kastellet/Ekerberg.
    2017-03-16 12:50:43

    OPPDATERING:
    Alle berørte kunder skal igjen være på nett. Dersom man fremdeles opplever problemer ber vi deg om å kontakte oss på 23010020 snarest.

    OPPDATERING:
    En rekke kunder er nå igjen på nett. De resterende kundene er forventet i orden innen få minutter.

    Vi opplever for tiden en fellesfeil som berører enkelte kunder ved og rundt Frogner i Oslo, Storo/Nydalen og Kastellet/Ekerberg.
    Feilretting pågår og vi forventer utbedring av feilen innen kort tid. Saken oppdateres med mer informasjon.

  • Sporadisk pakketap
    2017-01-31 11:49:11

    Vi har for øyeblikket problemer med pakketap i nettet.
    Vi jobber med saken og vil oppdatere driftsmeldingen så fort vi vet noe mer.

    OPPDATERING:
    Problemene skal ha blitt løst ca 11:55.

  • Forlenget rettetid etter stormen Urd
    2017-01-18 15:28:36

    OPPDATERING (20.01.2017):
    Telenor melder om at situasjonen i Nordland vedvarer grunnet høy lynaktivitet og kraftig vind.
    De jobber kontinuerlig med entreprenør for å raskest mulig komme tilbake i en normalsituasjon i Nordland.

    Fylkene Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane og Hordaland er nå i normal situasjon hva gjelder feilretting,
    mens det for Nordland fremdeles er 2 døgn forlenget rettetid på feil (i tillegg til normal rettetid på 1 døgn).

    For nyleveranser vil det fortsatt måtte påregnes forsinkelser i alle berørte fylker og det er fremdeles
    ikke mulig med ekspressleveranser inntil situasjonen er normalisert.


    OPPRINNELIG MELDING:

    Stormen Urd har skapt store problemer for tele-nettet i flere områder.

    Dette fører til lengre rettetid enn normalt samt utfordringer for nye leveranser i de samme områdene.
    Telenor melder om følgende status hva gjelder rettetiden i de berørte fylkene:

    Fylke Antall døgn forlenget Forventet normalisering uke
    Nordland 2 Uke 3
    Møre og Romsdal 1 Uke 3
    Sogn og Fjordane 1 Uke 3
    Hordaland 1 Uke 3


    OBS:
    Normal rettetid er innen utgangen av neste virkedag, så tallene under “Antall døgn forlenget” må regnes som tillegg til
    normal rettetid.

    Det er noe forlenget leveringstid på nye aksesser som følge av dette, samt at det ikke er mulig med
    ekspresslevering.

  • Vedlikeholdsarbeid natt til mandag 23.01.2017
    2017-01-16 10:54:57

    Natt til mandag 23.01.2017 vil det utføres nødvendig vedlikeholdsarbeid på sentrale nettelementer.
    Det kan medføre noen korte brudd i tidsrommet mens trafikk legges over til alternative føringsveier.

    Kunder med redundans på sine tjenester kan merke korte brudd i samme periode mens trafikk legges over til alternative føringsveier.

    Varighet : 1-2 sekund i tidsrommet
    Start tid: mandag 23.01.2017 kl 00:01
    Stopp tid: mandag 23.01.2017 kl 06:00

  • Problemer med IaaS-tjeneste
    2017-01-04 09:33:50

    OPPDATERING: (06.01.2017 – 17:15)
    Problemene skal nå være utbedret.

    OPPDATERING: (06.01.2017)
    Berørte kunder opplever igjen problemer.
    Teknikere er på saken og jobber med utbedring.

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 17:30 og alle berørte kunder skal ha kjørt som normalt fra da.

    Vi opplever for tiden problemer med vår IaaS-tjeneste. Feilretting pågår og vi vil legge ut informasjon i denne meldingen så fort vi har en oppdatering.

  • Strømproblemer på Hasle
    2016-11-24 08:23:56

    OPPDATERING 09:28: Feilen skal nå være utbedret av hafslund

    OPPDATERING: Vi er i kontakt med telenor elektriker på telesentralen som jobber med utbedring.

    Vi har igjen utfordringer med strøm på sentral i hasle området.

    Tekniker jobber med saken.

  • Fellesfeil i Hasle området – RETTET
    2016-11-23 14:19:20

    OPPDATERING: 15:39
    Feil rettet og alle kunder skal være oppe igjen.

    Ta kontakt snarest om dere fortsatt opplever problemer.

    OPPDATERING 15:04:
    Trolig feil på strømtilførsel og reservestrøm til sentralen for området.
    Feilsøk pågår fremdeles.


    OPPDATERING 14:47:
    Tekniker på vei til lokasjon. Flere leverandører berørt. Utfordringer med strøm.
    ====

    Vi har mistet kontakt med et sentralt nettelement på Hasle. Flere kunder er rammet.

    Teknikere jobber med saken.

    Oppdatering kommer løpende, ingen estimert rettetid ennå.

  • Forlenget rettetid i Aust Agder, Telemark og Vestfold grunnet ekstremvær
    2016-11-16 10:44:33

    Grunnet kraftig snøvær og vind i Aust-Agder, Telemark og Vestfold helgen 5. og 6. november melder Telenor om at det
    dessverre vil være økt rettetid på DSL-linjer i områdene en periode fremover.

    Uværet medførte at stolper knakk, trær falt over luftkabler og utstyr ble ødelagt.
    Sammen med mye feil på strømnettet gav dette en kraftig økning av kabelfeil i telenettet.

    Dette medfører følgende økt rettetid i de aktuelle fylkene:

    Fylke Antall døgn forlenget Forventet normalisering uke
    Aust Agder 4 49
    Telemark 4 48
    Vestfold 1 47


    Merk at dette da er antall døgn rettetiden er forlenget med. Det er fra før inntil ett døgns rettetid på denne type linjer,
    så man må legge på ett døgn for å få den reelle rettetiden. Dette gjelder alle kunder med ADSL, VDSL eller SHDSL
    i de aktuelle fylkene.

    Fiberkunder er i utgangspunktet ikke berørt.

Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00