Driftsmeldinger

  • Større fellesfeil i Oslo sentrum natt til søndag 26.11.2017
    2017-11-26 13:17:18

    I natt har flere kunder opplevd problemer i forbindelse med en brann i en trafostasjon i Oslo sentrum.
    Feilen oppsto kl 01:05. Ca kl 06:30 var alt av vår kritiske infrastruktur stabilt oppe igjen.

    Kunder i Oslo sentrum har trolig vært uten internett store deler av natten, mens andre kunder kan ha opplevd brudd/ustabiliteter når trafikken har lagt seg over til alternative føringsveier. DNS og SMTP har trolig også vært ustabilt i dette tidsrommet.

    Vi beklager ulempene dette har medført for våre kunder, og oppfordrer alle som fortsatt har problemer om å ta kontakt med oss.

  • Forventet lengre rettetid som følge av stormen Ylva
    2017-11-23 12:36:59

    I forbindelse med den pågående stormen Ylva forventer vi økt rettetid i berørte fylker. Kunder i berørte områder bes tenke gjennom egen kriseberedskap og sikre seg mot lengre nedetid enn normalt ved en feilsituasjon. Det vil i slike tilfeller ikke være mulig å betale seg til raskere feilretting og kunder som alt har kjøpt “prioritert feilretting” (xDSL) vil prioriteres. Kunder med fiber vil bli håndtert løpende etter avtalt SLA. Kunder bes derfor vurdere mulighet for hjemmekontor og/eller mobile løsninger dersom uhellet oppstår. Antall feilmeldinger i områdene som rammes forventes å øke betydelig utover dagen og kan resultere i flere dagers rettetid for enkelte områder.

  • Nye åpningstider fra 01.12.2017
    2017-11-17 07:11:41

    PowerTech har besluttet å endre åpningstiden for kundesenteret.
    Ny åpningstid vil være mandag-fredag, 08:00-16:00 (fra 01.12.2017).

    Kunder med tilgang til vakttelefonen vil kunne benytte denne som normalt utenom ordinær åpningstid.

    Bakgrunnen for endringen er det over lang tid har vist seg å ikke være et reelt behov mellom 16:00 og 18:00.
    Vi velger derfor å helle styrke bemanningen mellom 08:00 og 10:00 for å gi våre bedriftskunder økt fokus i deres kjernetid.

  • Problemer med pakketap
    2017-11-15 16:22:48

    OPPDATERING: Feilen skal ha blitt rettet kl.13:45 og alt skal være tilbake i normal drift


    Torsdag 16.11
    Det oppleves for tiden problemer med pakketap i vårt nett som kan berøre store deler av våre kunder.
    Teknikere er på saken.

    Problemene oppstod kl.11:22


  • Fellesfeil Oslo sentrum
    2017-11-14 14:53:52

    OPPDATERING: Feilen er midlertidig løst. Ta kontakt med kundeservice om man fortsatt opplever problemer.

    Vi opplever en feil som resulterer i redusert båndbredde for enkelte kunder i Oslo sentrum. Vi jobber med saken og vil oppdatere fortløpende.

  • Ustabiliteter i nettet
    2017-11-03 14:56:26

    OPPDATERING: Feil rettet kl. 16.21, ta kontakt om dere fortsatt opplever vanskligheter.


    Tidligere melding:
    Vi opplever litt ustabilitet i nettet vårt, som kan foråsake heng og pakketap for en stor del kunder.

    Vanskligheten oppsto kl.12:35 i dag.

    Teknikkere er på saken og vi vil oppdatere med ny informasjon så snart feilen er rettet.

  • Problemer med utgående mail for tidligere kunder av DataGuard
    2017-10-26 11:26:38

    OPPDATERING:
    Det bakenforliggende problemet er løst, men det vil fremdeles kunne ta noe tid før all mail når frem til mottaker i normalt tempo.
    Serverene opplever treghet som følge av et større spam-angrep, men dette skal ikke påvirke kunder ut over forsinket levering av mail de neste timene.

    —–
    Det er for tiden problemer med utgående mail for tidligere kunder av DataGuard AS. Feilsøk pågår.
    Vi legger ut mer informasjon her så raskt våre teknikere kommer med en statusoppdatering på fremdrift.

  • Noe lengre svartid på telefon og mail i dag (20.10.2017)
    2017-10-20 07:09:36

    Grunnet sykdom på kundesenteret vil det kunne være noe lengre svartid på telefon og mail i dag. Kundesenteret har normal åpningstid 08-18:00, men det vil altså kunne ta noe lengre tid å få svar enn normalt.
    Saker som ikke haster kan med fordel meldes inn pr. e-post (support@powertech.no) slik at vi kan håndtere de sakene som virkelig haster over telefon.

  • Svakhet avdekket i WPA2 på trådløse nettverk
    2017-10-16 14:58:05

    OPPDATERING:
    Vår leverandør har mottatt bekreftelse fra produsent (Zyxel) på at ingen av routerene med innebygget WiFi som er levert til våre privatkunder er berørt av denne sårbarheten.
    Skulle du mot formodning ha en trådløs router fra en annen fabrikant enn Zyxel (som er levert av PowerTech) ber vi deg ta kontakt med kundesenteret vårt for nærmere undersøkelser og bytte av aktuell enhet.
    Dersom du har kjøpt enheten din hos tredjepart må du kontakte disse for eventuelle spørsmål. Vi tilbyr kun støtte på enheter levert av PowerTech.

    OPPRINNELIG MELDING:
    Det er avdekket en svakhet i krypteringsløsningen benyttet i de fleste moderne WiFi-nett (WPA2). PowerTech tilbyr ingen WiFi-løsninger for våre bedriftskunder, men oppfordrer like fullt våre kunder til å sjekke med sin leverandør av WiFi-løsning om deres enheter er sårbare og om det finnes en patch. Mer informasjon om sårbarheten finnes blant annet her:
    https://www.krackattacks.com/

    Vår leverandør av WiFi til privatkunder har addressert saken til produsent og venter på avklaring rundt hvilke produkter og løsninger som er berørt. Vi vil komme tilbake med mer informasjon rundt dette når produsent har besvart henvendelsen og trolig kommet med en patch.

    Imens bør kunder vurdere om sensitiv informasjon bør overføres trådløst eller om dette kan løses med kablet nettverk.

  • Fellesfeil sentralt i Oslo sentrum – Rettet
    2017-10-13 09:02:36

    OPPDATERING: Feil rettet, linjer kom opp igjen kl. 10:20


    Vi mistet kontakt med en switch i oslo kl.09.37 som rammer flere av våre kunder.

    Teknikker er alt på vei ut og vi renger med rask feilretting.

Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 23 01 00 00

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00

Åpningstid:
Man-fre, 08-16:00

Driftsmeldinger