Driftsmeldinger

  • Noe lengre svartid på telefon og mail i dag (20.10.2017)
    2017-10-20 07:09:36

    Grunnet sykdom på kundesenteret vil det kunne være noe lengre svartid på telefon og mail i dag. Kundesenteret har normal åpningstid 08-18:00, men det vil altså kunne ta noe lengre tid å få svar enn normalt.
    Saker som ikke haster kan med fordel meldes inn pr. e-post (support@powertech.no) slik at vi kan håndtere de sakene som virkelig haster over telefon.

  • Svakhet avdekket i WPA2 på trådløse nettverk
    2017-10-16 14:58:05

    OPPDATERING:
    Vår leverandør har mottatt bekreftelse fra produsent (Zyxel) på at ingen av routerene med innebygget WiFi som er levert til våre privatkunder er berørt av denne sårbarheten.
    Skulle du mot formodning ha en trådløs router fra en annen fabrikant enn Zyxel (som er levert av PowerTech) ber vi deg ta kontakt med kundesenteret vårt for nærmere undersøkelser og bytte av aktuell enhet.
    Dersom du har kjøpt enheten din hos tredjepart må du kontakte disse for eventuelle spørsmål. Vi tilbyr kun støtte på enheter levert av PowerTech.

    OPPRINNELIG MELDING:
    Det er avdekket en svakhet i krypteringsløsningen benyttet i de fleste moderne WiFi-nett (WPA2). PowerTech tilbyr ingen WiFi-løsninger for våre bedriftskunder, men oppfordrer like fullt våre kunder til å sjekke med sin leverandør av WiFi-løsning om deres enheter er sårbare og om det finnes en patch. Mer informasjon om sårbarheten finnes blant annet her:
    https://www.krackattacks.com/

    Vår leverandør av WiFi til privatkunder har addressert saken til produsent og venter på avklaring rundt hvilke produkter og løsninger som er berørt. Vi vil komme tilbake med mer informasjon rundt dette når produsent har besvart henvendelsen og trolig kommet med en patch.

    Imens bør kunder vurdere om sensitiv informasjon bør overføres trådløst eller om dette kan løses med kablet nettverk.

  • Fellesfeil sentralt i Oslo sentrum – Rettet
    2017-10-13 09:02:36

    OPPDATERING: Feil rettet, linjer kom opp igjen kl. 10:20


    Vi mistet kontakt med en switch i oslo kl.09.37 som rammer flere av våre kunder.

    Teknikker er alt på vei ut og vi renger med rask feilretting.

  • Feil på telefonlinjer inn til kundesenteret
    2017-10-02 09:58:57

    OPPDATERING:
    Alle linjer er igjen operative.

    Vi har for tiden feil på alle telefonlinjer inn til kundesenteret vårt. Feilsøk pågår.
    De kunder som kan sende e-post bes sende henvendelser til support@powertech.no mens feilretting pågår.

  • Feil på enkelte forbindelser tilknyttet Grorud i Oslo
    2017-10-02 08:02:07

    OPPDATERING:
    Feilen er utbedret og alle berørte kunder skal igjen ha normal nettforbindelse.
    Dersom du fremdeles opplever feil på din forbindelse ber vi deg kontakte kundesenteret på 23010000 snarest.


    Vi opplever for tiden problemer med enkelte forbindelser i områdene rundt Grorud. Feil påvirker både DSL og fiberaksesser.
    Feilsøk pågår og vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi får en oppdatering fra våre teknikere.

  • Avvikling av 02375 for privatkunder
    2017-09-25 14:10:09

    Våre privatkunder vil fra nyttår måtte kontakte oss på nytt telefonnummer. Det nye nummeret er:
    23010000 (man-fre, 08:00-18:00)

    Dagens 5-siffrede nummer (02375) avvikles for godt fra 31.12.2017 og anrop til det aktuelle nummeret vil om kort tid bli møtt av en telefonsvarer som henviser til nytt nummer. Bakgrunnen for dette er et vedtak i EU-domstolen som sier at man ikke lengre kan ta ekstra betalt for kundeservice, slik disse nummerene legger opp til. Vi velger derfor å avvikle nummeret i sin helhet fra nyttår (det gis anledning til å ha nummeret åpent med en talemelding ut året).

    Våre privatkunder kan derfor allerede nå kontakte oss på 23010000 (man-fre, 08:00-18:00) ved eventuelle spørsmål.

  • Problemer med sending av e-post
    2017-09-13 08:52:51

    Det er for tiden problemer med sending av e-post via smtp.powertech.no
    Vi jobber med saken, og oppdaterer driftsmeldingen fortløpende.

    Beklager ulempene dette medfører våre kunder!


    OPPDATERING: kl 10:25

    Problemene er nå løst. Kunder skal kunne sende e-post som vanlig.

  • Forlenget rettetid som følge av uvær i en rekke fylker
    2017-08-16 09:39:48

    Som følge av mye lyn og torden den siste tiden og påfølgende økning i antall feil i telenettet har Telenor meldt om forlenget rettetid på DSL-linjer.
    Vi påpeker at rettetiden kommer i tillegg til eksisterende rettetid som er innen utgangen av neste virkedag.

    Fylke | Antall døgn forlenget | Forventet normalisering uke
    Aust-Agder | +8 | Uke 36 |
    Sogn og Fjordane | 0 | Normalisert |
    Rogaland | +3 | Uke 33 |
    Hedmark | +3 | Uke 34 |
    Oppland | +3 | Uke 34 |
    Sør-Trøndelag | +4 | Uke 33 |
    Østfold | +4 | Uke 34 |
    Akershus | +3 | Uke 35 |
    Buskerud | +2 | Uke 34 |
    Vestfold | +1 | Uke 34 |
    Telemark | +2 | Uke 33 |


    MERK:
    - Kunder som alt har kjøpt prioritert feilretting vil håndteres først (det er dessverre ikke mulig å kjøpe dette produktet mens avvikssituasjonen er pågående).
    - Kunder i de berørte områdene bes derfor vurdere en kriseplan dersom estimert rettetid ikke er akseptabel (det er ikke mulig å betale seg frem i køen).

  • Kunder på Geilo berørt av fellesfeil
    2017-08-08 12:26:50

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 14:15.

    Tidligere kunder av operatøren DataGuard opplever nå problemer i og rundt Geilo.
    Feilretting pågår.

  • Problemer med Dataguard DHCP server
    2017-08-03 14:58:24

    OPPDATERING:
    Feil utbedret 16:15

    Vi opplever for tiden problemer med en DHCP server i nettet.
    Dette vil desverre foråsake driftsavbrudd for enkelte tidligere Dataguard kunder.

    Teknikker jobber med saken.

Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 23 01 00 00

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00

Driftsmeldinger