FAQ

Her finner du svar på det aller meste.

Søk i spørsmålsdatabasen

Bruk søkefeltet nedenfor for å søke

Søk etter

Hvordan endre eier på abonnement? (Eierbytte)

Dersom du ønsker å bytte eier på abonnementet, kan dette gjøres ved å fylle ut et eierbytteskjema som deretter skal returneres til oss. Du kan få dette skjemaet, samt mer info, tilsendt ved og henvende deg til oss på privat@powertech.no. Det tar ca 14 dager å gjennomføre eierbytte og både ny og gammel eier vil få beskjed når eierbytte er gjennomført.
Ny eier vil få tilsendt en ny ruter i posten og gammel eier får tilsendt en returlapp slik at gammel ruter kan returneres til oss.

Når vil vi bli fakturert?

Vi fakturerer våre kunder den 10. i hver måned. Faktura har forfall den 24. samme måned. Vi fakturerer 1 måned på forskudd. Du vil ikke motta faktura fra oss før linjen er koblet opp og alt er ok. Du blir fakturert for månedsavgift fra og med dato du bil koblet opp.

Hvordan foregår bestillingsprosessen?

Når du legger inn en bestilling hos oss (fra våre hjemmesider eller via vår kundeservice) registrerer vi dette i våre systemer. Vi legger da inn en ordre til vår underleverandør og får en dato for oppkobling av din linje. Når vi har registrert denne datoen i våre systemer, vil vi sende deg en sms og en e-post med oppkoblingsdato. Vi sender også ruter, angrefristskjema og velkomstbrev til registrert adresse slik at alt er på plass til oppkoblingsdato.

Trenger jeg montør?

Du vil trenge montør dersom du ikke har et aktivt abonnement i form av fasttelefon (IP telefon regnes dessverre ikke som fasttelefon da denne går over din bredbåndslinje.) Eller et eksisterende bredbåndsabonnement vi kan ta over. Dersom et av disse kriteriene oppfylles er det allerede en aktiv linje og du vil derfor ikke måtte betale for montør.

Hvorfor blir jeg fakturert 60,- i tillegg til prisen for min bredbåndslinje?

Dette er en avgift som går til vedlikehold av de kabler og utstyr som gjør ADSL mulig på din adresse.

Jeg bestilte med mitt telefonnummer, men får likevel beskjed fra dere at jeg må ha montør?

Vi bruker en felles linjedatabase for å sjekke om ditt telefonnummer er aktivt. Har du sagt opp din fasttelefon eller bestilt på et telefonnummer som brukes til IP telefoni vil vi ikke kunne finne ditt telefonnummer i linjedatabasen. Mener du at dette er feil, kan du ta kontakt med oss på telefon 02375 og vi vil undersøke dette.

Må jeg ha montør om jeg har bredbånd fra før?

Montør kan unngås dersom det er et aktivt bredbåndsabonnement (ikke internett via TV-kabel, fiber ol.) på installasjonsadressen som du lar oss ta over. Dette gjøres ved at du fyller ut eksisterende leverandør under bestillingsprosessen. Du er selv ansvarlig for å oppklare i eventuell oppsigelsestid eller lignende hos din nåværende leverandør.

Skulle det være noe du lurer på kan du ta kontakt med oss på telefon 02375.

Hvor kan jeg finne sporingsnummer til min ruter?

Vi sender deg en ruter i posten samme dag som du får en sms med oppkoblingsdato fra oss. Normalt vil ruteren være fremme hos deg 1 – 4 dager og du vil få en hentelapp i posten slik at du kan hente ruteren på ditt postkontor. Skulle du mot formodning ikke ha mottatt ruteren innen 5 dager ber vi deg ta kontakt med oss på telefon 02375 og vi vil undersøke hvor pakken din befinner seg. Vi kan da sende deg sporingsnummer på sms slik at du kan hente pakken din på posten.

Min nabo har bredbånd fra PowerTech, men jeg kan ikke få det, hvorfor ikke?

Det kan være flere grunner til at du får en slik melding:

  1. Det kan være mangel på ledige linjer på sentralen du er koblet til
  2. Du og din nabo er ikke tilknyttet samme sentral
  3. Det er en feil i linjeregisteret.

Vi ber deg ta kontakt med oss på telefon 02375 slik at vi kan undersøke dette manuelt.

Får jeg med modem når jeg bestiller?

Det følger med et trådløst modem som kunden leier gratis under hele kundeforholdet.

Får jeg med antivirusprogramvare når jeg bestiller?

Nei, men det er viktig å beskytte datamaskinen mot ondsinnet programvare. Vi har samlet en liste over noen tilbydere av gratis antivirusprogramvare her. Det finnes også flere kommersielle aktører på markedet. Legg merke til at vi ikke tilbyr support på disse produktene.

Microsoft Security Essentials
Link:  http://www.microsoft.com/nb-no/security_essentials/default.aspx

Avast! Free Antivirus 6
Link: http://www.avast.com/en-no/free-antivirus-download

AVG Free Anti-virus
Link: http://free.avg.com/ww-en/download-avg-anti-virus-free

Avira AntiVir Personal.
Link: http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

Uavhengige tester av antivirusprogramvare:
Link: http://www.av-comparatives.org/
Link: http://freebies.about.com/od/computerfreebies/tp/best-free-antivirus.htm

Hvilken hastighet kan jeg få på min adresse?

Hvilken hastighet du kan få på din adresse vil variere ut i fra hvor langt unna din adresse er fra det aktuelle tilknytningspunktet. Kvalitet på telefonkabler i bakken og inn til tilkoblingspunktet hjemme hos deg vil også være med å bestemme hastigheten.

Systemene våre gjør en beregning av hastigheten på din adresse som første ledd i bestillingen etter at du har skrevet inn din adresse eller ditt fasttelefonnummer.

Vi gjør oppmerksom på at dette er en beregnet hastighet.

Jeg har bredbånd fra før, hvordan går jeg frem for å endre til dere?

Hvis du har bredbånd gjennom telefonkabelen kan du legge inn en bestilling på våre bestillingssider. Du vil da få tilsendt et ISP- bytteskjema via e-post. Fyll ut skjemaet og vi vil ta oss av oppsigelsen av ditt gamle bredbånd. Hvis du ikke har bredbånd gjennom telefonkabelen må du selv si opp ditt gamle bredbånd.

Kan jeg betale for mer enn en måned av gangen?

Du kan selv velge om du vil betale for 3, 6 eller 12 måneder av gangen. Ta kontakt med kundeservice så endrer vi fakturaintervall for deg.

Kan jeg bruke min egen bredbåndsruter?

Du får låne en gratis ruter fra oss og må bruke denne. Ruteren du får låne av oss har også trådløst nett.

Hvilken utgående e-postserver skal jeg bruke?

I innstillingene for e-postprogrammet ditt skal du bruke smtp.powertech.no som utgående e-postserver.

Navnet på server for innkommende e-postserver får du fra din e-postleverandør.

Hvordan få tilgang til Min side?

For og kunne logge deg inn på “min side” vil du trenge brukernavn og passord.

Skriv inn e-postadressen du har oppgitt til oss ved bestilling av bredbånd og klikk på linken “Nytt passord”. Du vil da få tilsendt en engangskode som du skriver inn.

Har du oppgitt rett engangskode vil du få tilsendt en ny e-post med passordet du skal bruke for og logge deg på. Husker du ikke e-postadressen du oppgav ved bestilling kan du ringe vår kundeservice på telefon 02375 og vi kan endre denne for deg.

Når du har fått tilsendt passordet på e-post kan du logge deg inn ved og skrive inn e-postadressen og passordet du har mottatt.

På “min side” vil du finne oversikt over faktura og mulighet til og skrive ut disse. Du vil også finne annen relevant informasjon om ditt kundeforhold hos oss.

Del denne siden
Del på Facebook Del på Twitter Skriv ut denne siden Email This Page
Kontaktinformasjon
Telefon:
02375 (Hverdager 08-18)

Faks:
23 01 00 57

E-post:
privat@powertech.no

PowerTech Information Systems AS
Nedre Slottsgate 5
0157 Oslo

Postboks 856, Sentrum
0104 Oslo

Logg inn - Min side
Brukernavn:
Passord:



Dekningssøk
Skriv inn ditt fasttelefonnummer eller din adresse og postnummer ovenfor for å finne ut hva vi kan levere hos deg.
Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00


Møt oss på sosiale medier: Twitter og Facebook.