PowerTech har Norges mest tilfredse bredbåndskunder

PowerTech har for andre året på rad gått til topps i EPSI-undersøkelsen som måler kundetilfredshet blant bedriftskunder i bredbåndsmarkedet. Indeksverdien på 77,6 er høyere enn fjorårets resultat og markant over bransjesnittet på 65,9.

I tillegg til beste kundetilfredshet totalt får PowerTech også høyeste poengsum i kategoriene Verdi for pengene, Lojalitet, Servicekvalitet, Forventninger og Image.

Det er svært gledelig at vi har Norges mest fornøyde kunder, men aller viktigst for oss er at tilfredsheten blant våre kunder fortsetter å øke. Vi har det siste året flyttet mange kunder over til fiber, og dette er et fint signal om at vi har lykkes godt med overgangen sier Kristen Linaae, daglig leder i PowerTech Information Systems.

Målingen viser at bransjesnittet i 2014 er omtrent på samme nivå som i fjor. Nesten ni av 10 kunder antyder at de vil være kunde hos sin nåværende bredbåndleverandør neste år.

Fra xDSL til fiber

PowerTech har de siste årene gjennomført et teknologiskifte og byttet ut xDSL (kobber) med fiber. I 2010 stod fiber for rundt 15 prosent av inntektene, mens det i dag utgjør nær 75 prosent av selskapets inntekter.

EPSI-undersøkelsen viser at PowerTechs kunder er fornøyd med teknologiskiftet.

PowerTech er en smidig og tilgjengelig leverandør, og er svært opptatt av å løse kundens behov. Jeg tror nettopp dette kundefokuset er viktigste årsak til at vår overgang til fiber tidligere i år fungerte smertefritt, sier Kristian Owren, administrerende direktør i IFI.

Mer informasjon om EPSI-undersøkelsen finner du her

Del denne siden
Del på Facebook Del på Twitter Skriv ut artikkelen Email This Post
Logg inn - Min side
Brukernavn:
Passord:

Dekningssøk
Skriv inn ditt fasttelefonnummer eller din adresse og postnummer ovenfor for å finne ut hva vi kan levere hos deg.
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:

Møt oss på sosiale medier: Twitter og Facebook.