Nyhetsbrev

23. November 2010

Kundecase, Ifi: ”Viktig med en samarbeidsvillig leverandør”

Kundecase, IFI: ”Viktig med en samarbeidsvillig leverandør”

-For oss er det viktig å ha en leverandør som vi kan samarbeide med, og som er i andre enden når man ringer.  IT-ansvarlig i en bedrift ønsker å bruke minst mulig tid på nettverk og infrastruktur, man vil det skal fungere, så da betyr en god og stabil internettleverandør mye, sier Kristian Owren, Markedssjef i IFI.

IFI – Informasjonskontoret for farge og interiør er et nøytralt informasjonskontor som skal bidra til å gjøre bransjen og medlemmene synlig og gi ideer og inspirasjon til fornyelse og oppussing av hus og boliger. Selskapet har 9 ansatte som jobber i hovedsak jobber mot massekommunikasjon gjennom internett, egne magasiner, faktahefter, tv, uke-, dags- og fagpresse. Kontoret har et nært samarbeid med pressen, samt yter service til andre som søker informasjon fra bransjen.

Kunde siden midten av 90-tallet

Vi kjøpte oppringt internett fra PowerTech allerede i 93-94.  Vi prøvde å benytte en annen leverandør på slutten av 90-tallet, men gikk tilbake til PowerTech i 2001, og har vært kunde av dem siden.

-Det har vært lite nedetid gjennom årene, og vi er godt fornøyd med SHDSL linjen vi har på kontoret.  For oss er det viktig å ha en linje på kontoret som er stabil og sikker, sier Owren.  Hjemmesiden www.ifi.no ligger på egen server som er innplassert i PowerTechs driftssenter på Økern. Driftssenteret tilfredsstiller alle krav til trygghet og sikkerhet.

Linjen og hosting fungerer svært bra, så vi ser ingen grunn til å bytte leverandør, avslutter Owren.


Porteføljeavdelingen – våre kunders hjelpere

-Det å jobbe med eksisterende kunder, er morsomt og utrolig viktig, sier Morten Wilfred Persen, en av PowerTech sine Porteføljeselgere. – Som mange allerede vet, så har PowerTech vært lenge i bredbåndsmarkedet, med oppstart allerede i 1993. Etter alle disse årene i bransjen, så har det bygd seg opp en stor kundeportefølje, og den er det viktig at vi tar vare på, fastslår Morten.

PowerTech har siden 2005 hatt dedikerte selgere som har jobbet med eksisterende kunder. Hovedoppgaven til Porteføljeavdelingen er å holde løpende kontakt med kundene, veilede og bistå på best mulig måte når det oppstår spørsmål eller behov for endringer i kommunikasjonsløsningene.

Alle kunder har sin egen kontaktperson

-Alle våre kunder har sin egen kontaktperson hos oss, og det betyr mye for mange. Vi opplever spesielt at kunder med mange tjenester synes det er veldig greit å ha èn kontaktperson å forholde seg til, en som kjenner til kundens ønsker og behov, fortsetter Morten. Vårt mål er helt klart å være våre kunders hjelpere. Det er jo ingen tvil om at det er enklere å ta vare på kunder man allerede har, enn å finne nye.

Ta kontakt

-Til slutt så vil vi bare si at våre kunder er alltid velkommen til å ta kontakt med oss, avslutter Morten.


SHDSL i dag – Fiber i morgen

Vi opplever at flere og flere bedrifter er veldig bevisst på sitt valg av internettlinjer og leverandør. For mange bedrifter betyr ustabile og dårlige internettlinjer tapte penger sier Ola Thoresen, Seniortekniker og ”guru” med over 10 års fartstid på driftsavdelingen hos PowerTech.

”I dag er stort sett alle bedrifter avhengige av å være på nett for å kommunisere med resten av verden, og det oppleves som kritisk for en bedrift om nettforbindelsen går ned. Da blir oppetid og support nøkkelord for kunden når han velger hvilken type internettaksess de skal benytte”

Videre forteller han: ”I dag leverer vi to produkt som kan gi kundene disse garantiene, og det er SHDSL og fiber. Begge disse aksesstypene gir 99,9 % oppetid, og du er garantert å få den hastigheten du betaler for ettersom tjenestene er fri for overbooking. Både SHDSL og fiber leveres som symmetriske tjenester, som betyr at du får samme hastighet både inn og ut. På toppen av det hele så har SHDSL- og fiberkunder også tilgang til en vakttelefon 24/7/365, slik at det skal være enkelt å komme i kontakt med oss, hvis det mot formodning skulle være feil med internettlinjen”

Vi har vært lenge i denne bransjen, og erfaringen vi har bygd opp gjennom disse årene er at uansett hva man leverer aksess på, så er det til syvende og sist hva man har bygd opp rundt produktet som er viktigst, support og garantier er fortsatt nøkkelordene, avslutter Ola Thoresen.


Del denne siden
Del på Facebook Del på Twitter Skriv ut denne siden Email This Page
Meld deg på vårt nyhetsbrev



* = påkrevd felt
Møteplasser
Følg oss på Facebook

Følg oss på Twitter

Logg inn - Min side
Brukernavn:
Passord:



Dekningssøk
Skriv inn ditt fasttelefonnummer eller din adresse og postnummer ovenfor for å finne ut hva vi kan levere hos deg.
Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00


Møt oss på sosiale medier: Twitter og Facebook.