Driftsmeldinger

  • Strømproblemer på Hasle
    2016-11-24 08:23:56

    OPPDATERING 09:28: Feilen skal nå være utbedret av hafslund

    OPPDATERING: Vi er i kontakt med telenor elektriker på telesentralen som jobber med utbedring.

    Vi har igjen utfordringer med strøm på sentral i hasle området.

    Tekniker jobber med saken.

  • Fellesfeil i Hasle området – RETTET
    2016-11-23 14:19:20

    OPPDATERING: 15:39
    Feil rettet og alle kunder skal være oppe igjen.

    Ta kontakt snarest om dere fortsatt opplever problemer.

    OPPDATERING 15:04:
    Trolig feil på strømtilførsel og reservestrøm til sentralen for området.
    Feilsøk pågår fremdeles.


    OPPDATERING 14:47:
    Tekniker på vei til lokasjon. Flere leverandører berørt. Utfordringer med strøm.
    ====

    Vi har mistet kontakt med et sentralt nettelement på Hasle. Flere kunder er rammet.

    Teknikere jobber med saken.

    Oppdatering kommer løpende, ingen estimert rettetid ennå.

  • Forlenget rettetid i Aust Agder, Telemark og Vestfold grunnet ekstremvær
    2016-11-16 10:44:33

    Grunnet kraftig snøvær og vind i Aust-Agder, Telemark og Vestfold helgen 5. og 6. november melder Telenor om at det
    dessverre vil være økt rettetid på DSL-linjer i områdene en periode fremover.

    Uværet medførte at stolper knakk, trær falt over luftkabler og utstyr ble ødelagt.
    Sammen med mye feil på strømnettet gav dette en kraftig økning av kabelfeil i telenettet.

    Dette medfører følgende økt rettetid i de aktuelle fylkene:

    Fylke Antall døgn forlenget Forventet normalisering uke
    Aust Agder 4 49
    Telemark 4 48
    Vestfold 1 47


    Merk at dette da er antall døgn rettetiden er forlenget med. Det er fra før inntil ett døgns rettetid på denne type linjer,
    så man må legge på ett døgn for å få den reelle rettetiden. Dette gjelder alle kunder med ADSL, VDSL eller SHDSL
    i de aktuelle fylkene.

    Fiberkunder er i utgangspunktet ikke berørt.

  • Kritisk oppdatering av DNS, mail og web-servere
    2016-10-26 15:00:53

    Grunnet nødvendige sikkerhetsoppdateringer vil dessverre enkelte tjenester være delvis eller helt utilgjengelig mens arbeidet pågår.
    Arbeidet starter ved midnatt, og er forventet ferdigstilt innen 06:00.

    Tjenestene berøres som følger:
    DNS – Kunder vil kunne oppleve noe treghet på DNS-oppslag i perioder på inntil 30 sekunder i tidsrommet.
    Mail – Enkelte mail vil kunne bli forsinket med noen timer mens arbeidet pågår, men ingen mail vil gå tapt.
    Web – Bedrift- og privatkunder vil kunne oppleve inntil to brudd på ca 10 minutter. Websider vil i perioden være delvis eller helt utilgjengelig.

    Vi beklager sen varsling, men må av sikkerhetsmessige hensyn utføre dette arbeidet som varslet for å sikre stabilitet og videre drift av tjenestene.

  • Fellesfeil i deler av Oslo sentrum
    2016-10-03 18:56:07

    Vi opplever for tiden problemer med et sentralt nettelement, som får konsekvenser for flere kunder i Oslo sentrum. Tekniker er på vei ut til stedet.

    Oppdatering:
    Feilen ble rettet kl 20:46. Alle samband skal være tilbake i drift.

    Oppdatering:
    Problemene startet igjen kl 21:04. Feilsøk pågår.

    Oppdatering:
    Kl 22:03 – Det er avdekket hardwarefeil, nytt utstyr er på vei ut.

    Oppdatering:
    Hardware ble byttet kl 00:10. Alle linjer skal være OK nå.

  • Strømutfall for enkelte colo-kunder
    2016-09-29 17:50:33

    Vi opplever for tiden strømutfall på en av strømgrenene på vårt hostingsenter. Det jobbes med saken og vi håper feilen er rettet snarlig.

    Alle våre kunder har tilgang på to grener og den andre grenen er oppe, så ingen kunder skal være berørt.

    Vi kommer med en oppdatering så fort vi vet noe mer

    OPPDATERING 19:35 – Problemet er lokalisert til en UPS, mannskap jobber med saken. Rettetid foreløpig ukjent

    OPPDATERING 20:15 – Feilen er rettet og ting er tilbake som normalt

  • Problemer i deler av Oslo sentrum
    2016-09-28 12:06:01

    Vi har problemer med en sentral i Oslo, som byr på nedetid for flere av våre kunder i deler av sentrums området.

    Teknikker er alt på vei ut, og estimert rettetid er èn time.

    Driftsmeldingene oppdateres løpende.

    OPPDATERING kl.13:41
    Teknikker er på sentralen, og har begynt feilretting.

    OPPDATERING: 13:45
    Feil rettet og utbedret.
    Ber kunder som fortsatt opplever problemer ta kontakt snarest.

  • Problemer for kunder på Bygdøy
    2016-09-27 21:37:13

    Vi opplever for øyeblikket problemer med fiberforbindelsen ut til Bygdøy.

    Våre logger viser at forbindelsen gikk ned kort tid etter kl 22:00 tirsdag kveld.

    Feilen er at et tre har veltet over et fiberstrekk som følge av kraftig vind, og vi er i gang med å rette feilen. Forventet rettetid er innen kl 16:00 onsdag.

    OPPDATERING:
    Nytt luftspenn med fiber er ferdig hengt opp, og skjøting av fibern har startet.
    Estimert rettetid er fortsatt satt til 16:00

    OPPDATERING:
    Feil rettet 15:25
    Ber om at kunder som eventuelt fortsatt opplever problemer tar kontakt snarest.

  • Feil på IP-VPN plattform
    2016-09-27 06:18:03

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 07:21 og trafikk flyter igjen som normalt.

    OPPRINNELIG MELDING:
    Kunder tilknyttet vår IP-VPN plattform opplever for tiden problemer. Feilsøk pågår.
    Feilen oppstod ca 07:01.

  • Fellesfeil på Skøyen
    2016-09-24 08:45:11

    Det har oppstått problemer som fører til ustabiliteter for enkelte kunder i området rundt Skøyen. Vi jobber med å løse feilen.

Logg inn - Min side
Brukernavn:
Passord:



Dekningssøk
Skriv inn ditt fasttelefonnummer eller din adresse og postnummer ovenfor for å finne ut hva vi kan levere hos deg.
Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00