Driftsmeldinger

  • Fellesfeil på Skøyen
    2016-09-24 08:45:11

    Det har oppstått problemer som fører til ustabiliteter for enkelte kunder i området rundt Skøyen. Vi jobber med å løse feilen.

  • Pakketap for enkelte kunder i og rundt Skøyen i Oslo
    2016-09-20 11:06:02

    OPPDATERING:
    Feilen ble forsøkt utbedret ved oppdatering av software på noden som håndterer de aktuelle kundene natt til
    onsdag 21.09.2016. Problemene forsvant tilsynelatende etter denne utbedringen, men har i dag, 22.09,
    gjenoppstått. Teknikere jobber følgelig med feilsøk og permanent utbedring. Berørte kunder bes kontakte
    kundesenteret for å avdekke om det kan gjøres midlertidige grep for å avhjelpe situasjonen.

    OPPRINNELIG MELDING:
    Vi opplever for tiden sporadisk pakketap for enkelte kunder i og rundt Skøyen i Oslo. Feilretting pågår.

  • Vedlikeholdsarbeid natt til Mandag 26.09.2016
    2016-09-14 13:08:27

    Natt til søndag 26.09.2016 vil det utføres nødvendig vedlikeholdsarbeid på sentrale nettelementer. Det kan medføre 1-2 korte brudd i tidsrommet mens trafikk legges over til alternative føringsveier.

    Kunder med redundans på sine tjenester vil kunne merke korte brudd i samme periode, mens trafikk legges over til alternative føringsveier.

    Varighet : 1-2 sekund i tidsrommet
    Start tid: mandag 26.09.2016 kl 00:01
    Stopp tid: mandag 26.09.2016 kl 06:00

  • Feil berører våre kunder med transit/internasjonal trafikk
    2016-08-16 06:57:50

    OPPDATERING:
    Feilen ble utbedret ca 11:02 og alle kunder skal ha kjørt stabilt siden. Feilen skyldtes hardwarefeil i et sentralt nettlelement
    for denne kundegruppen og dette er nå fysisk byttet. Vi mistenker derfor ingen flere problemer, men overvåker situasjonen
    nøye.

    OPPDATERING:
    Feilen krever fysisk bytte av hardware. Dette forsinker feilrettingen noe. Vi håper å ha alle kunder i full drift
    senest innen kl. 12:00.


    OPPDATERING:
    Feilen er identifisert og teknikere jobber på spreng for å få alle berørte kunder på nett. Vi presiserer at dette
    ikke gjelder ordinær internettaksess. Kun våre kunder med dedikerte transitforbindelser er berørt av problemene.
    Estimert rettetid er innen 10:00

    OPPRINNELIG MELDING
    Enkelte av våre kunder med transitforbindelse via oss (kapasitet/trafikk til/fra utlandet) opplever for tiden problemer.
    Feilsøk pågår.

  • Vedlikeholdsarbeid natt til Søndag 21.08.2016
    2016-08-11 11:35:16

    Hei,

    Natt til søndag 21.08.2016 vil det utføres nødvendig vedlikeholdsarbeid på sentrale nettelementer.
    Det forventes korte brudd på inntil 2 min i tidsrommet kl. 00:01 – 06:00.

    Kunder med redundans på sine tjenester vil kunne merke korte brudd i samme periode,
    mens trafikk legges over til alternative føringsveier.

    Vi presiserer at arbeidet påvirker alle kunder.

    Arbeidet utføres som et nødvendig tiltak for å øke stabilitet og sikkerhet i nettet.

  • Tregheter for kunder med mail hos Outlook/Microsoft
    2016-07-19 13:11:50

    OPPDATERING: E-post skal igjen gå som normalt.

    Flere av våre kunder opplever nå tregheter på utgående mail der mottaker har mailtjenestene sine hos Microsoft/Outlook.
    Dette skyldes at mottakers leverandør forsinker mail fra våre servere inn til dem. Teknikere jobber med saken, men all den
    tid begrensningen ligger hos mottaker kan vi dessverre ikke si noe om når treghetene forventes løst.

    All mail som er addressert til gyldige mottakere vil altså komme frem, men grunnet begrensingene hos mottaker vil disse
    bli kraftig forsinket.

    Mail som av ulike årsaker ikke kan leveres vil som alltid generere en feilmelding tilbake til avsender med årsaken.

  • Feil for kunder med IP-transit
    2016-06-23 12:26:45

    OPPDATERING:
    Feilen er løst og alle BGP-ruter er nå i drift igjen for berørte kunder.

    OPPRINNELIG MELDING:
    Kunder med tjenesten IP-transit er for tiden berørt av feil. Feilretting pågår.

  • Fellesfeil Drammen
    2016-06-23 11:28:15

    Det oppleves for tiden problemer med flere linjer i Drammen.

    Det jobbes med å løse problemet, men det er foreløpig ikke noe estimert rettetid.

  • Problemer med DSL linjer i Oslo Sentrum
    2016-06-23 07:04:35

    OPPDATERING:
    Fellesfeilen er løst og berørte kunder skal igjen være på nett.


    OPPDATERING:
    Feilen er identifisert og feilretting pågår for fullt. Enkelte kunder har fått tilbake sine forbindelser og øvrige kunder
    vil fortløpende komme på nett. Estimert rettetid for gjenstående kunder er innen 12:30.



    OPPRINNELIG MELDING:
    Det oppleves for tiden problemer med DSL linjer i Oslo Sentrum.

    Det jobbes med å løse problemet, men det er foreløpig ikke noe estimert rettetid.

  • Feil med betalingsterminaler hos Verifone
    2016-05-25 09:21:53

    Kunder med betalingsløsninger/terminaler fra Verifone opplever for tiden problemer grunnet feil hos Verifone.
    Dette problemet er ikke relatert til PowerTech eller tjenester levert av PowerTech, men varsles da en stor andel
    av våre kunder benytter løsningen.

    Vi ber berørte kunder kontakte Verifone for videre spørsmål da dette dessverre er helt utenfor vår kontroll.

    De har en driftsmelding liggende ute på hjemmesidene sine her:
    https://www.verifone.no/no/Norway/Kundeservice/



Logg inn - Min side
Brukernavn:
Passord:



Dekningssøk
Skriv inn ditt fasttelefonnummer eller din adresse og postnummer ovenfor for å finne ut hva vi kan levere hos deg.
Kontakt oss
Privat:
Tlf.: 02375

Bedrift:
Tlf.: 23 01 00 00